Dyrskue-sęsonen godt i gang

Selv om Erik har skiftet Åbent Landbrug ud med LandTV, lugter den gamle cirkushest stadig savsmuld, når dyrskuesæsonen går i gang. Landsskuet i Herning samt Lemvig Marked og Dyrskue er årets presse- og markedsførings-opgaver, og han hjælper også en lille smule med formidling af Arlas nye Naturfestival på landets fire store dyrskue.

Lemvig Marked og Dyrskue krævede omstillingsevne, da den faste mediesamarbejdspartner, RegionalAvisen MidtVest, stoppede udgivelsen en måned før arrangementet. Det lykkedes dog hurtigt at skrue en alternativ løsning sammen med Midtjyske Medier. 

Arrangørerne - Lemvigegnens Landboforening og Lemvig Svæveflyklub - havde i år fundet på en hel ny aktivitet: Bomsidning. En enkel og genial udholdenhedskonkurrence, som var let at forbinde med Lemvig Marked og Dyrskue. Det gav massiv presseomtale før, under og efter arrangementet - og var sammen med perfekt dyrskuevejr og Grundlovsdag med til at sikre en publikumsrekord på 12.500. 

En god optakt til de kommende ugers arbejde med Landsskuet den 1.-3. juli, hvor Erik blandt andet glæder sig til at klappe en dansk Wagyu-stud, som første gang vises frem i levende live for hr. og fru Danmark. Wagyu'en stammer fra Japan og leverer verdens dyreste oksekød.

Meget af markedsføringsarbejdet - alt fra hestemagasiner over ny tv-reklame til tillæg i samarbejde med LandbrugsMedierne - er allerede sat på skinner. Og når åbningen nærmer sig, rykker Erik simpelthen kontoret til Landsskuepladsen i en uges tid. Det sker mandag den 28. juni.

Landsskuets tv-reklame sendes på TV Midt-Vest, TV2 Østjylland og LandTV.